Din niciun alt concediu nu ne-am întors acasă cu atât de multe fotografii și cu atât de multe amintiri frumoase precum ni le-am făcut vizitând Praga. Ce poți să faci în capitala Cehiei? Supranumit „orașul celor 100 de turle”, Praga are tot ce te-ai putea aștepta pentru o vacanță de neuitat: un palat, biserici, un turn de veghe, un cimitir minunat decorat, o grădină zoologică cum rar am văzut și… cea mai bună bere pe care am gustat-o vreodată.

Cum ajungi, unde stai în Praga

Am ales să mergem la Praga la începutul lunii septembrie, acum trei ani. Deși în București temperaturile erau de vară, în Praga se instalase toamna. Am stat cinci zile, iar în primele două am colindat orașul prin ploaie. Chiar și așa, capitala Cehiei ne-a impresionat din toate punctele de vedere, căci de fiecare dată când întorceam capul, găseam ceva de imortalizat. Dar să le luăm pe rând.

Am optat să zburăm cu o cursă Tarom, atât la dus cât și la întors. Țin minte că pe bilete am dat în jur de 1.200 lei. După un zbor de două ore, am aterizat pe aeroportul din Praga pe la 8.00. De aici, după ce ne-am cumpărat abonamente ca să circulăm cu transportul în comun și am primit îndrumări de la o persoană care oferea informații legate de cea mai bună cale ca să ajungem în oraș, am plecat spre cazare.

Ca de obicei, ne-am căutat cazare pe Booking.com. Apartamentul în care am locuit pentru cinci zile a fost minunat. Amplasat aproape de Viserhad și de gura de metrou Ostrčilovo náměstí, el este situat la mansarda unei clădiri de două etaje. Spațios, frumos decorat și complet mobilat, ne-a impresionat foarte mult. Unde mai pui că am plătit pentru el vreo 800 de lei, ceea ce ni s-a părut foarte convenabil la acea vreme. Iar proprietara, Gabriela a fost o drăguță. Ne-a făcut cumpărăturile pentru micul dejun și s-a asigurat că nu ducem lipsă de nimic. Iar vremea a ținut cu noi.

Lăsând deoparte aceste detalii, hai să-ți spun ce să faci dacă ajungi și tu în Praga!

Ce poți să faci în capitala Cehiei

Plimbă-te pe podul Carol

Când mă gândesc la Praga, primul lucru care îmi vine în minte este celebrul pod care traversează râul Vltava. Construit în Evul Mediu, pe podul Carol cântăreții și artiștii stradali par neobosiți. Decorat cu 30 de statui baroce, el unește Orașul Vechi (Staré Město) de Malá Strana (în traducere, Orașul mic). Măsoară 516 m lungime, iar din turnul podului poți fi martorul unei frumoase priveliști.

Admiră Catedrala Sfântul Vitus

Este una dintre cele mai impresionante din Europa Centrală. Vitus este patronul actorilor, artiștilor și dansatorilor și se spune că îi protejează pe cei care i se roagă de fulgere și mușcături de câini.

Vizitează cetatea din Praga

Este un complex fortificat de clădiri, ce datează din secolul al IX-lea. Aflate pe malul stâng al Vltavei, numeroase turnuri și palate domină centrul orașului ca o cetate. În interiorul zidurilor sale se află o colecție variată și fascinantă de clădiri istorice, muzee și galerii care adăpostesc unele dintre cele mai mari comori artistice și culturale din Cehia.

Nu rata Castelul din Praga

Poți să ajungi aici urcând zecile de trepte, aflate în apropierea stației de metrou Malostranska. Vei fi recompensat pentru efort cu o priveliște minunată.

Privește cu atenție ceasul astronomic

Ne-am alăturat și noi zecilor de turiști și am stat sub Turnul vechi al primăriei pentru a aștepta apariția celor 12 apostoli, chiar dacă întregul eveniment nu durează mai mult de 45 de secunde. Ceasul astronomic din Praga, atât de cunoscut în toată lumea, funcționează din 1410.

Fă-ți timp să ajungi la peretele John Lennon

După uciderea sa la 8 decembrie 1980, John Lennon a devenit un erou pacifist pentru mulți tineri cehi. Așa se face că o imagine a artistului a fost pictată pe un zid într-o piață retrasă din Praga. În ciuda repetatelor straturi de vopsea, poliția nu a reușit niciodată să mențină curat zidul pentru mult timp. Peretele John Lennon a devenit un punct politic pentru tinerii praghezi, căci muzica pop occidentală a fost interzisă de comuniști și câțiva muzicieni cehi au fost închiși.

Pierde timpul prin cetatea și cimitirul Vyšehrad

Cetatea Vyšehrad cuprinde un complex de clădiri și structuri situate pe versantul dealului Vyšehrad, majoritatea datând din secolul al XVIII-lea. Aceasta este privită ca și casă spirituală a orașului. Și pe bună dreptate. Clădirile sale sunt împrăștiate pe o suprafață largă, cu priveliști impresionante asupra Vltavei și a zonei înconjurătoare.

Pentru o experiență pragheză completă, am trecut pragul cimitirului Vyšehrad. Și nu am regretat. Multe morminte și pietre funerare sunt adevărate opere de artă care merită admirate și, bineînțeles, fotografiate.

Vizitează muzeul jucăriilor

Este al doilea cel mai mare muzeu de jucării din lume. În el se găsesc o sumedenie de jucării: de la ursuleții Steiff la o colecție impresionantă cu păpuși Barbie.

Privește casa care dansează

Chiar pare că dansează! Este amplasată aproape de râul Vltava și a fost construită între anii 1992-1996. Designul său este unic și atrage toate privirile, deoarece este o clădire modernă înconjurată de edificii istorice.

Odihnește-te în grădina Wallenstein

Grădina a fost creată în același timp cu Palatul Wallenstein la începutul secolului al XVII-lea. Este dominată de un culoar căptușit cu sculpturi de bronz, o impresionantă Sala Terrena și o grotă artificială uimitoare.

Nu uita de grădina zoologică

Majoritatea turiștilor vizitează capitala Cehiei pentru a se bucura de numeroasele sale clădiri istorice. Dar Praga oferă și o experiență uimitoare tuturor iubitorilor de animale. În cartierul Troja al orașului se află una dintre cele mai minunate grădini zoologice din lume.
Aceasta măsoară aproximativ 60 de hectare și găzduiește peste 4.000 de păsări, reptile, mamifere din 650 de specii, din întreaga lume. Ce face ca aceasta grădină să fie așa de specială? Faptul că animalele trăiesc în medii create în funcție de nevoile lor specifice și asemănătoare cu habitatul lor natural. Cu siguranță va fi o experiență frumoasă pentru cei mici dacă te însoțesc în vacanță.

Nu uita să mă urmărești și pe Facebook și Instagram, unde postez destul de des.