Cum arată o vacanță în capitala Portugaliei? Cu plimbări la ceas de seară pe acorduri de fado și mâncăruri cu fructe de mare din belșug. Iar dacă timpul îți permite, să nu spui nu unor plimbări pe plajele stropite de soare sau în castelele ce par a fi scoase din povești.

Capitala Portugaliei, Lisabona, amplasată pe estuarul râului Tejo, este o destinație populară printre turiștii care vor să aibă parte de o atmosferă plină de viață, cât și pentru a vizita obiective turistice și a se plimba pe alei medievale. Iar dacă te-ai hotărât să mergi la Lisabona, pregătește-te să fii fermecat de aceasta.

Am petrecut în acest oraș 8 zile de vis. Ne-am ales cazarea de pe Booking.com și ne-am cumpărat biletele de avion cu mai bine de jumătate de an înainte. Pentru că știam că în lunile de vară căldura este de nesuportat, am hotărât să mergem în septembrie. Și bine am făcut. Am prins o vreme numai bună de plimbat pe aleile întortocheate cu piatră cubică, de admirat clădirile viu colorate, de ascultat pe la colțuri de străzi muzică fado… și nu am ratat nimic, întrucât ne-am făcut temele de acasă.

La finalul articolului am pus o hartă unde găsești toate locurile despre care îți povestesc.

Cu ce ne-am deplasat în Lisabona

După o călătorie de 5 ore cu Tap Portugal din București, am ajuns la aeroportul din Lisabona, pe la ora 8.00. De aici, ne-am cumpărat și Lisboa Card pentru 3 zile, card cu care am putut să vizităm gratuit sau să plătim mai puțin pentru: Mosteiro dos Jerónimos, Torre de Belém, Museu Nacional dos Coches, Elevador de Santa Justa etc. Mai mult, am folosit cardul și pentru a ne deplasa gratuit cu metroul, tramvaiul și autobuzul.

Lisabona

Unde am stat în Lisabona

Apartamentul în care am stat se află în cartierul Mouraria, locul de naștere al muzicii fado. Întrucât acesta era liber doar de la ora 14.00, am zăbovit prin oraș în căutarea unui loc în care să ne lăsăm bagajele. L-am găsit abia la Santa Apolonia. Locuința provizorie care ne-a fost casă pentru 8 zile era mai mică în realitate decât în poze, dar amplasată pe o alee ferită de vacarmul străzii. Vecini vorbăreți, rufe întinse la geamuri, sunetele clopotului bisericii din apropiere – toate ne-au ținut companie în zilele în care am stat în Lisabona.

Ce poți să vizitezi în Lisabona

În Lisabona sunt patru cartiere istorice: Alfama, Bairro, Baixa-Chiado și Belem, fiecare cu farmecul său. La orice pas, vezi cârciumi mici, de unde se aude muzică și oameni vorbind diferite limbi, și în fiecare sunt monumente istorice, numai bune de admirat.

Ce am văzut în Baixa-Chiado

Baixa se află în zona centrală a Lisabonei. Cartierul a fost distrus de cutremurul din 1755, dar mai târziu a fost reconstruit de prim-ministrul Regelui, Marques de Pombal. Aici, poți vizita Teatrul Național D. Maria II (Teatro Nacional D. Maria II), te poți plimba în jurul fântânii din fața teatrului, utilizată la începutul lunii octombrie pentru a-i boteza pe bobocii care intră la Universitate, ori te poți plimba prin Praça do Comércio.

Ce am văzut în Alfama

Castelul Sao Jorge (Castelo Sao Jorge)

Chiar dacă numele te duce cu gândul la un castel, Castelo Sao Jorge este de fapt o fortăreață, de unde poți admira capitala Portugaliei. Ai parte aici de o priveliște minunată.

Liftul Santa Justa (Elevador de Santa Justa)

După ce am stat la coadă aproximativ o oră (și am trecut peste atacul de panică în timp ce urcam treptele spre plafonul liftului Santa Justa), am văzut panorama care ne-a apărut în fața ochilor. De sus, poți vedea Castelo Sao Jorge, piața Rossio și cartierul Baixa.

Ce nu am ratat în Belem

Mănăstirea Jerónimos (Mosteiro dos Jeronimos)

De când am știut că mergem la Lisabona, Mănăstirea Jerónimos s-a aflat pe lista obiectivelor pe care nu voiam să le ratăm. Este o construcție impresionantă atât în exterior, cât și în interior, cu o istorie care începe acum mai bine de 500 de ani.

Antiga Confeitaria de Bélem

La doi pași de Mănăstirea Jerónimos se află cofetăria unde se vând cele mai bune pastéis din Portugalia. Acestea sunt un desert tradițional portughez, de forma unor coșulețe umplute cu cremă de ou. Parfumate cu scorțișoară, este bine să consumi pastéis proaspete. Și-ți garantez că oricât de multe ai cumpăra, tot nu te-ai sătura (și acum îmi plouă în gură când mă gândesc la ele!).

Lisabona

Turnul Belem (Torre de Belém)

În Belem se găsește și un port de yachturi, în aproprierea căruia se află Turnul Belem. Cu o înălțime de 30 de metri, poți să ajungi pe acoperiș urcând o scară în spirală. Interesant este că atât urcarea, cât și coborârea se face alternativ, ca la semafor. De sus, poți admira râul Tejo, Mănăstirea Jeronimo, Monumentul Descoperirilor.

Monumentul Descoperirilor (Padrão dos Descobrimentos)

Se află pe lista monumentelor pe care nu trebuie să le ratezi dacă ajungi în Lisabona. A fost construit în 1960 și este dedicat marilor exploratori portughezi. Monumentul înfățișează un vas pregătit să plece pe apă, cu sculpturi ce reprezintă figuri istorice importante (Vasco da Gama, Regele Manuel I etc.).

Muzeul Național al Caleștilor (Museu Nacional dos Coches)

Aproape de Antiga Confeitaria de Bélem se află Muzeul Național al Caleștilor (pe care era să-l ratăm din cauza euforiei cauzate de o sangria). Muzeul adăpostește câteva dintre cele mai frumoase calești pe care poate că le-ai vazut în filme sau ți le-ai imaginat după ce ai citit fel și fel de povești cu prinți și prințese.

Parcul Eduard VII (Parque Eduard VII)

Imens, cu vegetație ce alcătuiește parcă un labirint, parcul Eduard VII se află chiar în central Lisabonei. La el se poate ajunge foarte ușor cu metroul sau, dacă te țin picioarele, la pas.

Ce-am mâncat în Lisabona

Când zici Lisabona, zici fructe de mare. Cât mai multe. Am mâncat tot felul de preparate din pește, antreuri cu sosuri de te lingeai pe degete și am băut vinuri (și ce vinuri!) minunate. Prețul unei mese ajungea cam la 40 de euro pentru două persoane. Toate localurile la care am mâncat au fost alese de pe TripAdvisor și aveau un rating de peste 3,5.

Nu uita să mă urmărești și pe Facebook și Instagram, unde postez destul de des.

Lisabona mâncare

Hartă:

4 Replies to “Lisabona – vacanță în capitala Portugaliei”

1. Bună! Pozele astea au fost făcute cu un Canon 60D și un obiectiv Sigma 17-50mm F/2.8, dar de vreun an am trecut pe Sony A6300 cu două obiective – Sony 18-105mm F/4 și Sony 50mm F/1.8. Spor la fotografiat!